Seuraa meitä: Facebookissa LinkedIn:ssä Twitterissä EnglishSuomi

LinkedInistä kaikki irti!

10.08.2018 • Mika Kulju, Oulun kauppakamari


Kuinka moni meistä on LinkedInissä vain siksi, että siellä kuuluu olla? Kuinka moni osaa oikeasti hyödyntää palvelua? Jos siihen käyttää aikaa, miksi sen hyödystä ei ottaisi kaikkea irti?!

Linkkarin perusteet tietävät yleensä kaikki. Linkkarista saa paljon irti pelkästään tietämällä perusasiat oman profiilin hiomisesta ja suunnittelemalla postausten julkaisemista.

Profiili kannattaa hioa mahdollisimman kattavaksi, sillä se on käyntikorttisi verkostossa. Tässäkin tapauksessa asiat ovat juuri sitä, miltä ne näyttävät. Profiilikuvan merkitystä ei voi korostaa liikaa! Se on melkein aina ensimmäinen asia, johon ihmiset kiinnittävät huomiota.

Postaukset kannattaa rytmittää säännöllisiksi ja niiden pitäisi tukea oman erityisosaamisen profiloitumista. Arvokasta on jakaa aktiivisesti omia kokemuksia ja tykätä johdonmukaisesti itseä oikeasti kiinnostavista oman verkoston postauksista. Näin saat muut kiinnostumaan omista postauksistasi. It works both ways!

Linkkarissa palkitaan aktiivisesta kommentoimisesta, joten ota osaa keskusteluun muiden käyttäjien postauksissa. Näin kerrot omasta ammattitaidostasi ja lisäät uskottavuuttasi.

Miten sitten Linkkarin hyödyntämisessä mennään perusasioiden jälkeen eteenpäin? Siitä kannattaa kysyä vinkkejä ammattilaisilta. Sen jälkeen voi pohtia, miten yrityksesi voi hyödyntää Linkkaria sisältömarkkinoinnin kehittämiseen aivan uudesta näkökulmasta. Hyödyt tulet huomaamaan nopeasti!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Seuraava tilaisuus kysyä ammatilaiselta tulee vastaan 19.9., joilloin Oulun kauppakamari järjestää Suunnitelmallinen sisällöntuotanto & LinkedIn yrityskäytössä -koulutuksen Oulussa Somecon Mikko Vierin johdolla.

Tietoa kirjoittajasta

Mika Kulju
Oulun kauppakamari

Kirjoittaja on viestinnän moniosaaja ja toimii Oulun kauppakamarin viestintäpäällikkönä.
Jaa: