Seuraa meitä: Facebookissa LinkedIn:ssä Twitterissä EnglishSuomi

Key Account Manager (KAM) -ajokortti®, Oulu

Aika: 22.05. klo 09:00 - 23.05.2019 klo 16:00
Paikka: Original Sokos Hotel Arinan kokoustilat, Vanhan Paloaseman Ullakko

Kauppurienkatu 24, Oulu


Ilmoittaudu

Kenelle? Omissa organisaatioissaan asiakkuuksista vastaaville henkilöille, jotka haluavat lisätä valmiuksiaan vastata kovenevan kilpailun luomiin asiakkuuksien johtamisen haasteisiin.

Key Account Manager (KAM) -ajokortin® jälkeen:
- ymmärrät asiakasuskollisuuden, kannattavuuden ja tyytyväisyyden merkityksen
- ymmärrät kokonaisvaltaisen avainasiakasajattelun mahdollisuudet liiketoiminnan edistäjänä
- osaat hyödyntää Key Account Managementin mahdollisuudet
- ymmärrät kohderyhmäajattelun, segmentoinnin ja positioinnin merkityksen
- sinulla on työkaluja asiakkuuksien kehittämiseen ja johtamiseen
- osaat kehittää asiakasprosessien hallintataitojasi

Koulutuksesta sanottua:
"Aivan loistava ja inspiroiva kouluttaja. Hyvät esimerkit ja kannustavat mielipiteet."
"Asiantuntevaa ja selkeää. Ei mitään kliseistä paatoksellista höpötystä. Hyvä. Minulle jäi positiivinen kuva."
"Käteen jäi oikeasti työkaluja esim. asiakashoitosuunnitelmien tekemiseen."
"Koulutusmateriaali hyvä. Bonusta hyvistä ns. lisäheitoista, esim. sosiaalinen media -case."
"Tilaisuudessa parasta oli keskusteleva ilmapiiri ja se, ettei pelkästään katsottu "kalvoja" ja ihmetelty. Hyvä ja avoin porukka, olisi voinut olla vaikka vielä yhden päivän."

Tervetuloa hakemaan uusia keinoja ja näkökulmia avainasiakkuuksien määrätietoiseen hoitamiseen!

Asiantuntijana toimii FT, KTL Mikko Mäntyneva, MCS-Management Consulting Services Oy. Mäntyneva on kokenut ja suosittu kouluttaja, kirjoittaja ja esiintyjä. Hän on kouluttanut viime vuosien aikana yli 900 (Key) Account Manageria ja myyntipäällikköä. Mäntyneva on koulutukseltaan kauppatieteiden lisensiaatti (markkinointi) ja filosofian tohtori. Tohtoriksi hän väitteli asiakkuusosaamisen kehittämisestä suomalaisissa yrityksissä. Mäntyneva on kirjoittanut viisi asiakkuuksiin, myyntiin, markkinointiin, kasvuun ja projektitoimintaan liittyvää kirjaa. Hänellä on myös useiden vuosien kokemus Lean-ajatteluun perustuvasta tuottavuuden parantamisesta eri toimialojen organisaatioissa.

LUKAISE MIKON KIRJOITUS KOULUTUSBLOGISTAMME!


Ohjelma, 1. päivä:

8.45 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00 Koulutuksen avaus

Asiakassuhteiden hallinta ja johtaminen

Johdatus asiakassuhteiden hallintaan ja johtamiseen
- Asiakkuuden kolmiyhteys: asiakastyytyväisyys, -uskollisuus, -kannattavuus
- Aidon asiakaslähtöisyyden rakentaminen organisaatioon
- Asiakaskannan analysointi ja strategiset valinnat

Näkökulmia asiakasaktiviteettien ohjaukseen
- Asiakkuuden elinkaari
- Myynnin volyymi
- Potentiaali
- Kannattavuus

Asiakaskannattavuus asiakkuuksien johtamisen kulmakivenä
- Kannattavat ja arvokkaat asiakkuudet
- Asiakaskannattavuuden parantaminen käytännössä

Asiakkuuden hoitomallit
- Miten huomioida asiakkuuden luonne hoitomallin rakentamisessa?
- Hoitomallien rakentaminen ja käyttöönotto

12.00 lounas, 14.15 iltapäiväkahvi, 16.00 koulutus päättyy

Ohjelma, 2. päivä:
8.45 Aamukahvi
9.00 Koulutuksen avaus

Key Account Managementin kehittäminen omassa yrityksessä

Asiakkuuksien johtaminen ja Key Account Management
- Key Accountit ja asiakkuusportfolion johtaminen
- Yksittäisten Key Accountien johtaminen

Key Account Managementin kriittiset menestystekijät
- Key Account - toiminnan tavoitteet
- KAMin menestystekijöiden realisointiin liittyvät keinot ja toimintatavat

Key Account Management -prosessin syventäminen
- Key Account Management - prosessin syventämisen vaiheet
- Vaihtoehtoisia organisoitumisia Key Account Managementiin
- Raportoinnin hyödyntäminen Key Account Managementissä

Key Account Management-toiminnan suunnitelmallinen kehittäminen
- Avainasiakkuuden analysointi
- Asiakaskohtaiset tavoitteet - millaisia toiminnallisia tavoitteita yksittäiselle Key Accountille?
- Asiakkuuden syventäminen - lisää kasvua ja kannattavuutta
- Vaikuttavat ja tehokkaat asiakaskohtaamiset yksittäisten Key Accountien kanssa
- Tavoitteista konkretiaan - miten rakennan KAM:ia tukevan toimintasuunnitelman

12.00 lounas, 14.15 iltapäiväkahvi, 16.00 koulutus päättyy

PDF-OHJELMA


Ilmoittauduthan 15.5. mennessä: www.lyyti.in/kam2019

tai jaana.lahtinen(at)chamber.fi, puh. 050 408 0663.

Osallistumismaksu: Kauppakamarin jäsenet 610 € + alv 24 %, ei-jäsenet 810 € + alv 24 %.
Maksuun sisältyy ohjelman mukainen luento, materiaali ja tarjoilu.

Lisätiedot: palvelujohtaja Riitta Schroderus, puh. 050 338 9350, riitta.schroderus(at)chamber.fi

Perumisehdot: Viikkoa ennen perutuista paikoista perimme 50 % osallistumismaksusta. Kahta päivää ennen tilaisuutta tai myöhemmin tehdyistä perumisista perimme koko osallistumismaksun. Paikan voi tarvittaessa luovuttaa toiselle henkilölle. Sairaslomatodistus oikeuttaa kuluttomaan perumiseen.

Muutokset mahdollisia. Koulutuksen järjestämisen ehtona on koulutuskohtaisen vähimmäisosallistujamäärän täyttyminen.

Jaa:
Takaisin