Seuraa meitä: Facebookissa LinkedIn:ssä Twitterissä Instagramissa EnglishSuomi

STRIIMI: Vientikaupan keskeiset asiakirjamääräykset

Aika: 02.03.2021 klo 09:00-15:00
Paikka: Etä


Ilmoittaudu

Koulutuksessa käydään läpi koko vientiprosessi tarjouspyynnöstä tavaratoimituksiin ja perehdytään viennin eri vaiheissa tarvittaviin asiakirjoihin sekä niiden täyttämiseen. Lisäksi tutustutaan myös kauppakamarien myöntämiin asiakirjoihin.

Tilaisuudessa perehdytään mm.

  • vienti- ja tuontirajoituksiin
  • EU:n solmimiin vapaakauppasopimuksiin
  • alkuperäsääntöjen perusperiaatteisiin ja etuuskohteluasiakirjoihin
  • kauppakamarien myöntämiin asiakirjoihin
  • viennin erityisasiakirjoihin
  • tavaran ennakkotarkastukseen ja sertifiointiin
  • asiakirjojen vahvistamiseen ja laillistamiseen
  • kuljetuksissa huomioitaviin seikkoihin
  • Access2Markets -tietokantaan
  • KauppakamariTiedon Ulkomaankauppa & Maatiedon hyödyntämiseen

Koulutus on suunnattu kaikille vientikaupan parissa työskenteleville henkilöille, niin alalle juuri tulleille kuin kokeneemmallekin henkilöstölle, jotka haluavat päivittää tietojaan vientikaupan uusimmista määräyksistä.

Ohjelma

Vientiprosessi tarjouspyynnöstä tavaratoimitukseen – tarvittavat asiakirjat ja niiden täyttö

  • Viennin prosessi pähkinänkuoressa
  • Vienti- ja tuontirajoitukset
  • EU:n solmimat vapaakauppasopimukset
  • Alkuperäsääntöjen perusperiaatteet ja etuuskohteluasiakirjat
  • Viennin asiakirjat ja erityisasiakirjat
  • Tavaran ennakkotarkastus ja sertifiointi
  • Kauppakamarien myöntämät asiakirjat
  • Asiakirjojen laillistaminen ja vahvistaminen
  • Kuljetuksissa huomioitavaa
  • Access2Markets -tietokanta
  • KauppakamariTiedon Ulkomaankauppa & Maatieto viejän apuna

Aikataulu

9.00 koulutus alkaa
10.30 tauko
12.00-12.45 lounas
13.45 tauko
15.00 koulutus päättyy

Asiantuntijana vientiasiantuntija Jukka Säikkälä, Helsingin seudun kauppakamari.

Koulutus järjestetään yhteistyössä Helsingin seudun kauppakamarin kanssa.

Tervetuloa!

Lue lisää ja ilmoittaudu: https://www.kauppakamarikauppa.fi/koulutukset/vientikaupan-keskeiset-asiakirjamaaraykset-2-3-2021-uusi.html

Osallistumismaksu: jäsenhinta 495 € + alv 24 %, hinta 695 € + alv 24 %.

Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu striimiin useampi henkilö, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan. Tällöin ilmoittautuminen tulee tehdä suoraan asiakaspalveluun sähköpostitse asiakaspalvelu(at)kauppakamarinkoulutus.fi tai puhelimitse 09 2286 0360.

Oheet striimiin osallistumiseen: Tilaisuus lähetetään suorana. Voit osallistua helposti etänä omalta koneeltasi. Saat koulutusta edeltävänä päivänä sähköpostissa ohjeet ja linkin, josta pääset seuraamaan lähetystä. Varmista, että tietokoneesi internetyhteys toimii ja pystyy toistamaan livevideota ja että koneen äänet toimivat ja äänenvoimakkuus on sopivalla tasolla. Verkkoselaimista suosittelemme Chromen käyttöä. Osallistuessasi striimiin voit lähettää etukäteen kouluttajalle kysymyksiä sähköpostiosoitteeseen asiakaspalvelu(at)kauppakamarinkoulutus.fi.

Lisätiedot: asiakaspalvelu puh. +09 2286 0360, asiakaspalvelu(at)kauppakamarinkoulutus.fi

Perumisehdot: Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti. Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta. Helsingin Kamari Oy:llä on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla siitä asiakkaalle sähköpostilla viimeistään neljä (4) arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa.

Muutokset mahdollisia. Koulutuksen järjestämisen ehtona on koulutuskohtaisen vähimmäisosallistujamäärän täyttyminen.

Jaa:
Takaisin