Seuraa meitä: Facebookissa LinkedIn:ssä Twitterissä Instagramissa EnglishSuomi

Hyviä uutisia Oulun kauppakamarilta!

11.01.2021


 

Vuoden 2020 luottamushenkilökyselyn (valiokuntien jäsenet) tuloksena Oulun kauppakamarin kokonaistoiminnan NPS eli suositeltavuusindeksi on 73. Esimerkiksi IRO Research & Consulting laatiman NPS-Suomen parhaat listauksen mukaan paras tulos on BMW:llä samalla luvulla 73. Vuoden 2021 aluksi tarjoamme muitakin hyviä uutisia piristämään meille kaikille haasteellista korona-aikakautta, joka lienee rokotteiden ansiosta loppusuoransa päässä. Päivä pitenee kaamoksen pikkuhiljaa väistyessä ja valoa näkyy tunnelin päässä!

Oulun kauppakamarin jäsenille maksuttomassa neuvontapalvelussa asiantuntijat ja lakimiehet vastaavat kysymyksiisi liittyen muun muassa verotus-, talous-, työsuhde- ja yhtiöoikeudellisiin asioihin. Palvelun tuottaa Helsingin seudun kauppakamari. Asiantuntijat vastaavat vuodessa yli 8000 kysymykseen. Neuvontapalveluiden yleisarvosana on 4,5/5,0 ja NPS 81. Lue lisää neuvontapalvelusta!

Peräti noin 3000 osallistujaa on kokoontunut vuodesta 2012 lähtien Oulun kauppakamarin Suurhankeinfoihin kuulemaan kymmeniä investointihankkeiden yhteistyötarpeita. Tilaisuudet jatkuivat myös vuonna 2020 ja joulukuussa ensimmäistä kertaa teamsin avulla pidetty info sai jälleen mainiot palautteet. Tilaisuuden NPS oli 80!

Seuraava Suurhankeinfo järjestetään 4.3.2021 klo 9.00-11.30 niin ikään teamsilla ja sen ohjelma valmistuu lähiviikkoina. Informoimme siitä kotisivuillamme www.oulunkauppakamari.fi sekä www.lisaakauppaa.fi portaalissamme.

Koulutuspalveluidemme viime vuoden parasta antia oli nopea reagointi sisältöjen uudelleen suunnitteluun (pandemia huomioiden) ja toteutustapojen muutokseen. Korona-ajasta huolimatta tarjonta laajeni tiivistyneen, muiden kauppakamareiden kanssa tehdyn valtakunnallisen yhteistyön ansiosta. Lisäksi siirryimme Helsingin seudun kauppakamarin digitaalisten palvelujen entistä aktiivisempaan hyödyntämiseen (striimit, KoulutusOnline ja verkkokoulutukset). Positiivisina nostoina viime vuoden koulutuksista voidaan ottaa esille:

  • Hyväksytty myyntijohtaja (HMJ) -kurssipilotti loistavilla asiakaspalautteilla (loppuunmyytynä)
  • Valtakunnalliseen Veropäiväkiertueeseen alueellamme osallistui yli 100 osallistujaa
  • HHJ-kurssit (4 kpl) maksimiosallistujamäärillä etä-/hybriditoteutuksina
  • Vuoden 2020 asiakastyytyväisyyskeskiarvo oli 4,4 / 5,0 ja NPS 75,1

Vuoden 2021 koulutuskalanterimme löydät täältä.

Lisäksi olemme suunnittelemassa valtakunnallisen Johtajaklubiverkoston markkinointia.

Kauppakamarit vahvistavat ja myöntävät erilaisia ulkomaankaupan asiakirjoja, kuten ATA carnet -tulliasiakirjoja sekä Euroopan yhteisön yleisiä alkuperätodistuksia. Kauppakamarien Vientiasiakirjat.fi-palvelua uudistettiin 2020 ja asiakastyytyväisyyskysely osoitti, että palveluun oltiin erittäin tyytyväisiä.

Oulun kauppakamarin vientiasiakirjapalvelujen NPS on 96, mikä on harvinaisen hieno suositteluindeksi! Arvoa 70–100 pidetään erinomaisena. Asiakkaista 92 prosenttia kertoi olevansa erittäin tyytyväinen asiointiin kauppakamarin kanssa. TOP5-arviot palvelusta olivat sujuva, selkeä, helppokäyttöinen, hyvä ja nopea ammattimainen palvelu.

Oulun kauppakamarin palvelua kiitettiin tehokkaasta, asiantuntevasta ja ystävällisestä asiakaspalvelusta sekä nopeasta ongelmatilanteiden selvittelystä/ratkaisemisesta.

Jaa: