Seuraa meitä: Twitterissä Facebookissa EnglishSuomi
1/2016 #jäsentiedote

Kauppakamarit huolissaan Tullin asiakaspalvelun rajoittamisesta

| Yritystietoa

Tullilla on tavoitteena siirtää palvelujaan entistä enemmän sähköiseen muotoon, mikä mahdollistaa suoran asiakaspalvelun vähentämisen parantaen näin niiden kustannustehokkuutta. Tullin alkuperäinen tavoite on ollut rajoittaa asiakaspalvelun aukioloaikoja 2018-2019 lähtien, jolloin sähköiset palvelut olisivat käytössä. Tullilla on velvollisuus vuoteen 2020 asti hoitaa asiakaspalvelua siten, että kaikki dokumentit saadaan käsiteltyä ilman kohtuutonta viivettä.

Lue lisää >

Kysely kauppatorin kehittämisestä oululaisille yrityksille

| Yritystietoa

Miten Oulun kauppatoria tulisi kehittää? Millaisia palveluja ja tapahtumia torilla pitäisi olla? Saako kauppatorille rakentaa vai pitäisikö sen jäädä nykyiseen tilaansa? Sana on vapaa!

Lue lisää >

Ulkomaalaisten tutkinto-opiskelijoiden työllistyminen alueellisiin pk-yrityksiin, eli Findwork.fi -kampanja

| Yritystietoa

Suomessa suorittaa tutkintonsa vuosittain tuhansia ulkomaalaisia korkeakouluopiskelijoita. Heistä vain murto-osa työllistyy Suomeen, ja näin koulutusinvestointi jää tuottamattomaksi. Lisäksi yleisessä tiedossa on, että Suomen vientivetoisilla yrityksillä on hankaluuksia: vienti ei vedä, ja perinteiset markkinat eivät enää kanna. Uusille markkinoille on kuitenkin hankalaa mennä ilman paikallista osaamista, suhteita, verkostoja ja asiantuntemusta.

Lue lisää >

EK:n Suhdannebarometri: Heikko suhdannevaihe jatkuu – vain vähäisiä elpymisodotuksia

| Yritystietoa

Suomalaisyritysten näkymissä seuraavalle puolelle vuodelle ei ole tapahtunut merkittäviä muutoksia. Suhdanteiden yleiskuvan ennustetaan jatkuvan heikkona, ja myös henkilöstön määrä vähenee vielä hieman.

Lue lisää >